mandag 23. november 2009

Utfordring #7 (23. nov. – 29. nov.)


Dette temaet har jeg gledet meg lenge til! Bort med alle krav om positiv tenkning og smil og hurramegrundt – nå skal vi ta frem en annen side av oss selv: ”Sinnatagg & surpomp”! For den er der, den også... muligens godt gjemt bak både folkeskikk og rolleforventninger. Man skal jo helst ikke vise frem disse sidene av seg selv. De er forbeholdt vår nærmeste familie (som helt sikkert føler seg sterkt priviligert nettopp på grunn av dette....). Men det er rart med det. Disse ”skyggesidene” våre har faktisk samme svakhet som troll har – de forvandles når de kommer frem i lyset. I allfall om vi også klarer å ha på oss sjølironibrillene og le litt av oss selv når vi er sinnatagger og surpomper. Når er du sinna og sur? Hva trigger deg? Eller hvem...? Og hva tenker du om deg selv når du freser rundt i huset med sammenbitte kjever og sinnarynker i panna? Eller når gjeipen henger like sid som skjørtene til Åse Kleveland? La deg inspirere av temaet og lag din vinkling og ditt uttrykk. Ukens ord er ”humør”, og du skal bruke collageteknikken. Deler av teksten din skal være skrevet ved å bruke stensiler (bokstavsjablonger). Du kan bruke kjøpte stensiler eller lage dine egne ved å printe og klippe ut. Ukens farge er blå, og du skal bruke bølger som form. Og bølgepapp. Jeg vil også at du bruker et bilde fra en eller annen reklameblekke. Du skal også bruke linjal som redskap, og blonde som pynt.

Denne uken skal jeg gjøre alt jeg kan for å få laget en side, jeg også... De siste ukene har vært alt for travle og kaotiske til at jeg har klart å være kreativ. Men nå øyner jeg bedre tider! Det er fint :) Gleder meg til å bli kjent med både hissigpropper og surpomper i dagene som kommer!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Fikk laget ei side denne uka også jeg! - veldig moro fortsatt!!
Her er siden min

Torill sa...

Jeg og Hege holder koken!!!

Her er iallefall mitt bidrag. det står litt på siden... men får ikke rettet det opp. Snu litt på hodet/datamaskinen så blir det rett;0)

her er siden min

Unknown sa...

Jeg henger da med jeg også, men jeg har sendt bildet på e-post siden jeg ikke har egen blogg.