torsdag 17. juli 2008

#1 Sirkler og kvadrater











Her er det virkelig tørketider, ser jeg - big time...! Det beklager jeg virkelig. Jeg har ikke anelse om det fortsatt er noen som følger med her inne, men jeg vil gjerne komme igang igjen selv - på en eller annen måte. Og hva er bedre da enn utfordringer? :)

Siden det er sommerferietid, så tror jeg det holder med en utfordring i uka, og siden det er fredag i dag, så sier vi at fredag blir utfordringsdagen fremover.

Klar?

:)

Sirkler og kvadrater og farger
Jeg har funnet frem noen kunstbilder som er bygd opp av geometriske figurer og i tillegg er det ganske fargesterke. Jeg utfordrer deg til å lage en AJ-side hvor du leker med gjentakelse av geometriske figurer. Bruk gjerne sterke farger. Du velger selv om du vil lage figurene i utklipte papirbiter, male dem, tusje dem, fargelegge dem med fargeblyanter eller fettstifter... Det er opp til deg. Gjør det du har mest lyst til.

Og som ekstrautfordring: Legg inn mye tekst på siden.
Siden det er lenge siden vi gjorde noe sammen her inne, vil jeg utfordre dere litt ekstra for å få dere enda litt mer motiverte til å begynne: Hvis du lager en side og legger igjen en kommentar her i bloggen (eller sender meg en mail), så blir du med i trekningen av en RAK fra meg. (RAK = Random Act of Kindness, og det betyr enkelt og greit en liten hilsen/gave/overraskelse...)

FRIST: torsdag 24. juli kl. 22.00.

Da håper jeg vi er mange som har lyst til å leke oss med denne utfordringen. Jeg gleder meg til å se hva dere lager :)

8 kommentarer:

Unknown sa...

Hei Åshild!
jeg er med....
Det er vel aldri forsent å bli med på kreativ dagbok - AJ..., så rundinger og sirkler blir første side i min dagbok.... :-)

Jeg legger igjen en ny kommentar når jeg er ferdig med min første side!

God sommer!

Klem fra Synnøve

Torunns- fristed sa...

Hei Åshild
Jeg følger alltid med, men det er ikke alltid jeg får gjort annet enn å suge til meg inspirasjon, og så stopper det liksom der, men nå trang jeg virkelig en utfordring for å komme igang igjen, så denne skal jeg gjøre :)

banglamarie sa...

Jeg skal se om jeg klarer å snekre sammen noe :) Spennende utfordring.

Jeg er støtt innom å kikker, leser og blir inspirert selv om jeg ikke er så pliktoppfyllende ArtJournal-lager. Blir plutselig en side nå og en side da -og så blir jeg plutselig inspirert av noe du lagde for ett år siden.

Ønsker deg gode dager :)

Benedicte sa...

Jeg er klar og følger med :-) Kom hjem fra København-båten for noen timer siden og inspirasjonen kom visstnok med på kjøpet ;-) *fnis* Legger igjen ny melding her når jeg har lagt den ut. :-)

Karin sa...

Jeg er også med på den her udfordring :-) vover pelsen!

Benedicte sa...

Vips er den lagt ut :-) http://dittesverden.blogspot.com

Ha en fin søndag!

Torunns- fristed sa...

Og nå er min lagt ut også :)
Ha en fortsatt fin uke !

Karin sa...

SÅ har jeg lagt mit bidrag ind på min blog og der gik lige lidt "kage" i det i starten. Ved ikke lige hvad der skete... Kik endelig ind og læg lidt KK.
Det er mit lækre barnebarn på billedet :-)