tirsdag 21. oktober 2008

#Fredagsutfordringen - prikker (dots)

Ok, endelig - her er #Fredagsutfordringen: Denne uken skal det handle om prikker. Prikker er så anvendelige. De kan brukes til bakgrunner, til fargelegging, til å skape fokus, til detaljer... I det hele tatt. Og - hvis alt går etter planen, så skal jeg denne uken vise dere forskjellige måter å bruke prikker på til Art Journalene deres. Okey, finally - here's the new challenge: This week it's all about dots. Dots are so versatile. You can use 'em as cool backgrounds, for coloring, for highlighting, as details... you name it. And - if everything go as planned, I'll show you different ways of using dots in your art journals.

Hver dag kommer jeg til å vise dere et bilde laget av forskjellige kunstnere - til ren inspirasjon. Her er det første, laget av Angela Brennan. Each day I'll show you a piece of art made by different artists - just for pure inspiration. Here is the first piece - made by Angela Brennan:




I tillegg skal jeg vise dere noen trinn-for-trinn. Den første er en AJ-side hvor jeg har brukt prikker både som bakgrunn og som en del av selve motivet. And secondly I'll give you a step-by-step tutorial. First off is a page I made where I used dots as both background for my page and as also as a part of the motif.











Da er det din tur til å jobbe. Bruk prikker til å lage en bakgrunn i Art Journalen din. Og - ikke glem å si ifra når du har laget en, ok? Time for you to get working. Use dots to make a background for your page. And, don't forget to let me know when you've made the page, ok? :)

6 kommentarer:

Marianne Hope sa...

Denne ble utrolig kul! Må testes etter hvert..

Fredhøy - Gro sa...

Ooh! Fikk lyst til å ta fatt med en gang, jeg!

Mescrap sa...

This is such a beautiful page.

Gladie sa...

Guriland for en herlig side! kjempesøt! :) Og så kul teknikk! Må testes :)

Fredhøy - Gro sa...

Min prikkete bakgrunn.

Mieke sa...

Looks great!! Love it!!