søndag 18. januar 2009

24 weeks - #3 "My colors"

Mine farger
7 farge – 7 dager


Jeg har skrevet om farger ørten ganger i denne bloggen allerede – og jeg er visst ikke ferdig med det ennå… Jeg er så glad i jobbe bevisst med farger. Jeg liker å bruke farger til å uttrykke både humør, følelser og opplevelser. Denne uka vil jeg utfordre deg til å lage et lite kunstverk hver dag. Du bestemmer selv størrelse og fasong. Her er utfordringen:

* Dekorer en dobbeltside (oppslag) i AJ-boka di og lag den slik at det er enkelt å ’bake inn’ 7 små kunstverk.

* Finn én farge hver dag som passer til nettopp den dagen (til humøret ditt, en spesiell følelse du har, en eller annen opplevelse, en sang, en egenskap du har…) Ett eller annet som symboliserer den aktuelle dagen. Vi starter med dagen i dag – søndag, og ender opp på lørdag. 7 dager – 7 forskjellige farger.

* Prøv å ikke bruke den samme fargen flere ganger. Jeg er klar over at vi kan ha en lang rekke rosa dager hvis vi er nyforelska, eller grå dager når vi er deprimerte. Likevel ber jeg deg om å finne en ny farge hver dag. Prøv å skifte fokus. Har du basert den ene dagen på en farge fra en følelse, kan du prøve å basere den neste dagen på for eksempel en opplevelse. Da er det ikke sikkert at fargen vil være den samme som dagen før likevel, til tross for at du er like nyforelska og rosa.

* Skriv noen ord hver dag. Prøv å forklare hvorfor du har gitt dagen nettopp den fargen du har gitt den.


My colors
7 colors – 7 days


I’ve been preaching about colors several times in this blog – and it looks like I’m not quite finished yet… I love working with colors. I love using different colors to express both mood, feelings and happenings. This week I’d like to challenge you to make a tiny piece of art each day. You decide shapes and sizes. Here is the challenge:

* Decorate a double page in your AJ and design it in a way that it’s easy to incorporate 7 tiny pieces of art.

* Each day I’d like you to find ONE color that fits your day (your mood, a special feeling you have that day, an occasion/happening, your talents, a song…) Anything that symbolizes our day. Start with today – Sunday, and we’ll end up with Saturday. 7 days – 7 different colors.

* Try not to use one color more than one day. I know that we can have several pink days in a row if we are in love or grey days if we’re being depressed. But I still challenge you to find a new color. Try to focus on new stuff. If you chose red on Monday based on an angry feeling, and Tuesday also is a day where your anger is strong, try to focus on other things than feelings.

* Write some words each day. Try to explain why you chose that color that day.


...

Noen linker som kan inspirere litt / Some links that may inspire you:

The meanings of colors

Color Meanings

Color: Meaning, Symbolism and Psychology

3 kommentarer:

Lise ♥ Hverdagsglimt og Kreativiteter sa...

Det er vel lov å gjøre det senere...for jeg får ikke starta i dag. :-/

Åshild sa...

Det er selvfølgelig lov :) Du kan jo bestemme fargen og være deg litt bevisst hvorfor du velger nettopp den fargen, og så kan du lage kunst-biten din når du har mulighet :)

Lise ♥ Hverdagsglimt og Kreativiteter sa...

Ja, det kan jeg gjøre. :)