søndag 18. januar 2009

My colors - Sunday

Her er en trinn for trinn av både de dekorerte sidene mine og min første lille kunstbit. Jeg håper du blir med meg på denne utfordringen. Here's a tutorial for my decorated pages and my first tiny piece of art. I hope you'll join me in this challenge :)

Jeg malte sidene med hvit Gesso, og litt Lumiere maling (gull). I painted the pages with white Gesso, mixed with some Lumiere paint (Gold).
Og noen gamle boksidebiter... Some old scraps...
...som jeg limte på sidene. ... glued on to the pages.
For å få litt tekstur på sidene har jeg brukt litt bølgepapp og tyll. Begge deler har jeg bare limt rett på. To get some more texture, I also used some corrugated paper and a piece of tulle, both just glued on.

For å myke opp overgangene litt, har jeg brukt hvit maling. To soften the edges I painted with some white gesso.
Jeg har også fått siden til å glitre og skinne, ved hjelp av H2O Shimmering Mist. I also wanted my pages to glimmer & shimmer... with H2O Shimmering Mist.

Og litt glitter. And finally some glitter.
For å få bakt inn småbitene mine, har jeg brukt Cuttlebug til å stanse ut 7 hjerter i stiv kartong. Alle er malt i gull. To incorporate my tiny art, I used my Cuttlebug to make 7 hearts in heavy cardstock. All got painted in Gold.
For å elde hjertene litt, har jeg brukt sort fettfarge langs kantene. I used my black colored wax crayon on the edges, to make it look abit antique.
Jeg glemte å ta bilde av de ferdige sidene og hvordan jeg har tenkt å montere hjertene... Vi får se om det kommer noen bilder av det i morra. Nå, over til mitt første lille kunstverk... I forgot to take a picture of the finished pages, to show how I intend to mount the 7 pieces... I'll try to show you tomorrow... Then, to my first piece of (he)art *smile*
Jeg har valgt å gjøre søndagen min hvit. Jeg er i et rolig humør i dag. Stabil. Som en bjørn som ligger i vinterdvale. Sovende mens han samler energi og gjør seg klar for en ny vår. I chose to make Sunday green. I’m in a relaxed mood. Calm. Like a bear having it’s winter nap, relaxing, collecting energy and getting ready for a new Spring.
Jeg har ikke hvit Crackle Paint, så jeg måtte bruke den lyseste jeg hadde... den er slett ikke hvit, men den krakelerer i det minste... I don't have the white Distress Crackle Paint, so I had to use the Weathered Wood... It's not white at all, but it gives the fun crackle effect...

Og så er det mulig å male det hvitt med vanlig maling etterpå... And it's possible to paint it in white later on... with ordinary white paint.
For å få det til å skinne, har jeg malt det med Lumiere Pearl. To make it shine, I used the white Lumiere paint.
Her er hjertet ferdig - montert med en splittbinders på et av gullhjertene. My finished heart - mounted with a brad on one of the golden hearts.
Jeg har også printet ur teksten min og limt den slik at den er gjemt bak det minste hjertet. I've also printed my text and glued it so that it is hidden behind the white heart.

4 kommentarer:

annes paperfun sa...

Noe SÅ lekkert!!!
Det hjertet der var bare helt nydelig.*smelt*
Takk for inspirasjon ...
klem Anne

Gro sa...

Så mye flott du lager. Har fulgt med på sidene dine en stund, og er helt imponert. Lurer veldig på hva slags lim du bruker til papirbitene dine, jeg.

Åshild sa...

Takk, Anne Kristine - og du vet at den inspirasjonen definitivt går begge veier mellom oss :) Klem!

Gro: Så koselig med et 'nytt' fjes her inne! Er du i gang med din egen AJ også? Det håper jeg :)

Til spørsmålet ditt: Jeg bruker decoupagelim til å lime alt papir. Iallfall stort sett. Det funker fint, tørker kjapt og papiret blir ikke bulkete.

Eli sa...

Hei!

Har akkurat oppdaget denne fine blogen din, men ble helt stum. Derfor sender jeg deg en AWARD som du må innom blogen min for å hente, den er velfortjent.