fredag 25. juli 2008

#fredagsutfordringen: Vintage + gamle foto

Da er det tid for #fredagsutfordringen, og denne uken utfordrer jeg dere til å ta utgangspunkt i stilen som kalles 'vintage', samt gamle foto - gjerne av deg selv.

Men, hva er egentlig 'vintage'?

Her er fra en engelsk dictionary:
The word vintage comes to us from wineries and includes quality in its definition "Characterized by excellence, maturity, and enduringappeal" so while an antique could be anything that was particularly old [and, one would assume, saleable] items that were vintage would bepresumed to be of high quality.

Et annet sted fant jeg denne omtalen:
Vintage design, when done well, can make a user feel like they have been transported back in time. This particular style often uses design elements that look like they were found in the attic of an old house dating back to the 1920’s, 30’s, or 40’s.

Når jeg snakker om vintage, så tenker jeg på romantiske farger, blonder, knapper, rosemønster, kremhvitt og beige, slitte kanter, sorthvittbilder, gamle boksider. Men, hva tenker du? Det hadde vært moro om vi fikk en lang kommentartråd med innspill fra dere om denne stilen.

Min side kommer i morra - sammen med en ny Trinn for trinn (TFT). Og, siden det er sol og sommer, så gir jeg bort en RAK til denne utfordringen også! Det du må gjøre, er å lage en AJ-side til denne utfordringen, og så enten legge en link her i bloggen, eller sende meg en mail. Frist: torsdag 31.07 kl. 20.00.

Jeg legger inn en bunke med vintage-inspirerte bilder. Måtte de inspirere! Ha en fin-fin vintageuke :)










4 kommentarer:

Benedicte sa...

Godt det er stille på jobb, så underbevisstheten min også kan få kose seg *fnis*

Ha en fin dag, og god tur!!

Klem

Prinser og Prinsesser v/ Irene Brenna sa...

Så flotte ting du lager!

Karin sa...

Så er mit bidrag lagt ud på min Blog :-)
Selv om jeg ikke er vild med Serendipity metoden så endte det alligevel med at jeg brugte den. Ret sjovt Any Way ;-)

Hildes kort sa...

Dette var akkurat det jeg trengte i dag...tusen takk:-)