fredag 26. september 2008

#Fredagsutfordringen - ord (words)

Steiki, som tida flyr! Jommen er det tid for nok en #Fredagsutfordring! Denne uka kommer jeg til å ha fokus på forskjellige måter å bruke ORD/TEKST i Art Journalen. Jeg tenker ikke på 'journaling' nå (for det kommer som et tema senere...) men på hvordan du kan bruke tekst som element på sidene dine. Jeg gir deg en daglig utfordring denne uken også, sammen med tips, teknikker og trinn-for-trinn. Oh My, the weeks are flying fast! Time for another #Friday Challenge! This week I'd like to focus on plenty of ways of using WORDS in your Art Journals. I'm not thinking of journaling (that'll be a theme for another coming week...), but how to use different kinds of written words as elements on your pages. I'll give you a daily challenge this week too, showing some ideas and 'techniques' and tutorials.


Vi starter med en enkel en:
Bruk tekstspalter fra en avis til å dekorere hele siden din. Og når bakgrunnen er ferdig, velg deg et symbol som betyr noe spesielt for deg og bruk det som hovedelement på siden din.
We'll start with an easy one:
Use text coloumns from a newspaper to decorate your page. Then, when the background decoration is finished, pick a symbol that means something special to you and use it as a main motif on your page.


Dette er et eksempel jeg fant på nettet (og beklager at jeg er så utrolig sløv med å lagre direktelinker til kunstneren...) Bildet er enkelt, men SÅ stilig, ikke sant? This is an example from the internet (and I'm sorry I always forget to save the pics as links to the artists...). Pretty simple, but SO cool, don't you think?

2 kommentarer:

Gladie sa...

En pr dag, det er så gøy - så får vi lære masse og fort ;) Gleder meg til å se hva du kommer opp med! :) Denne var jo genial i sin enkelhet :)

Audrey sa...

Hi, my entry is on my blog!
Thanx!