fredag 10. oktober 2008

#Fredagsutfordringen - "Prompts"

De siste fredagsutfordringene har handlet om art-delen av "Art Journaling". Denne uka skal vi flytte fokuset over på den andre delen, nemlig journaling. Den mest vanlige måten å lage AJ-utfordringer på, er å bruke såkalte "Prompts", (jeg strever med å finne et godt norsk ord for dette...,) - det er en super måte å få igang blyanten hvis du sitter der uten å helt å vite hva du skal skrive om. Et "Prompt" er som regel utformet enten som et spørsmål, eller som en påstand som du skal ta stilling til. Denne uka kommer jeg til å gi dere daglige "Prompts", og det er helt opp til deg hvordan du løser oppgavene med tanke på teknikker, farger og design. men, jeg ber deg om å ha fokus på journalingen. Du trenger ikke skrive laaaange tekster, men jeg vil du skal skrive minst ett ord. Klar for første prompt? The latest challenges in my blog have been about the art-part of "Art Journaling". This week we're going to focus on the journaling-part. The most common way of making AJ challenges is to use "Prompts" - a great way of 'getting started' if you don't know what to write about. A prompt is usually either a question or a statement. This week I'll give you a daily prompt - and it's up to you how you make your page, which techniques, colors and design you use. But I ask you to focus on the journaling. You don't have to write a looong text, but I want you to write at least one word. Ready for the first prompt?

Hva er den mest verdifulle gjenstanden du har? Lag en AJ-side om denne. What is the most valuable thing you own? Make a page about it.

2 kommentarer:

Gladie sa...

Flott utfordring!

Har et forslag til oversettelse:
sibber (sib=spark i baken) ;)

Unknown sa...

Spennende oppgave, gleder meg til å ta fatt på den..., en eller annen gang i løpet av ettermiddagen/kvelden... Først må jeg hente Bertine i barnehagen og bli med henne på fredagsturningen, og lage mat etc...., men jeg har allerede begynnt å tenke på den... :-)

Gleder meg til å se hva alle dere andre får ut av den... :O=

xoxo