fredag 29. august 2008

#Fredagsutfordringen - Papirmosaikk

Denne uken har jeg lyst til å be dere bli med og leke med papirrester og forskjellige former for mosaikk. Ofte brukes jo mosaikkmønsteret som dekor i seg selv, så en ekstra utfordring for oss blir å bruke mosaikkmønsteret sammen med f.eks. tekst, drodling, bilder o.l, sånn at mosaikken ikke nødvendigvis blir hovedfokus, men kanskje bare en måte å lagebakgrunnen på. Jeg skal prøve å geleide dere gjennom noen forskjellige måter å gjøre dette på - åsså tar dere det for det det er, nemlig inspirasjon, og huker tak i det som fenger og legger resten oppi 'kjekt å vite'-boksen i hjernen :)


Aller først vil jeg vise dere noen forskjellige eksempler på papirmosaikk som jeg har funnet på nettet - til ren inspirasjon. Og sett gjerne i gang med eksperimenteringen deres allerede nå :)

Go' fredda'!











6 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, så kult. :)

Beate sa...

Kjempestilig!! Artig med så mange forskjellige. :)

Ha en flott helg.

Karin sa...

Så har jeg forsøgt mig ud i mosaikkens kunst. Ikke i traditionel forstand, men alligevel :-)

Karin sa...

Tak for roserne på min blog :-) Ja, der er brugt fedtfarver ;-)

Josefine sa...

Da har jeg hengt meg på denne og;) resultatet ligger i bloggen:)

Catharina Maria sa...

I love it !!!