søndag 7. desember 2008

Affirmasjoner - en collage



div>Jeg har bare lyst til å vise dere en collage jeg laget sist uke, når jeg var på studieuke i Trondheim. Vi hadde en helt utrolig uke, ledet av en dansk terapeut som heter Jørgen Buur Bertelsen. Han har utviklet en metode han kaller "Barndommens bok", og ved å bruke fotokopier av bilder fra oppveksten din, sammen med collagemateriell fra blader og aviser, laget vi collager som jobbet minst like 'dypt' som drømmer kan gjøre med det ubevisste. Metoden er litt vanskelig å beskrive, den må oppleves. Men himmel og hav som den funket! I just wanted to show you a collage I made last week, together with my co-students. We had a fantastic week, lead by a Danish therapist names Jørgen Buur Bertelsen. He has developed a therapeutic methode called "The book of my Childhood". By using copies of photoes from our childhood combined with collage materials from magazines and newspapers, we made collages that actually worked just as 'deep' as dreams can do. As voices from our unconciousness. It's kinda hard to explain, especially in English... *lol* But my oh my did it work!
På merkelig vis var det to setninger som gikk igjen som en rød tråd hos meg gjennom hele uka. Både i meditasjoner, i drømmer, i bildene og i forskjellige samtaler og behandlinger. Og det er setningene - "Jeg har tillit til meg selv." og "Jeg stoler på meg selv." Og, yes, helt riktig - det er jo knakende bra affirmasjoner! Faktisk er det å bruke affirmasjoner i AJ-jobbingen en knallbra måte å bruke dem på. Da kan den konkrete setningen faktisk styrkes gjennom farger, symboler og bilder som tilsammen lager en ekte, sterk collage. And during the week there were two sentences that popped up in my head over and over again - in different situations. Both i meditations, in dreams, in my pictures and in conversations. And the sentences are - "I have confident in me." and "I trust myself." And, yeah, you're right - they're great affirmations! Using affirmations in our AJ work is a great way of using them. You can even strengthen the written sentences with colors, symbols and pictures that all in all make a true, strong collage.
Og det er nettopp min utfordring til deg. Lag deg en affirmasjon, finn noen bilder av deg selv som passer til setningen og lag en collage. Jeg gleder meg så til å se siden din :) That's my challenge to you. Make yourself an affirmation, find some photoes of you that fit to your sentence and make a collage. Can't wait to see your page :)

...
(Og i tillfelle du lurer... Det er glitter *smile* Jeg har laget min egen lille Glitterdusj. Og bare tanken på det får meg til å smile. Så den funker visst... And just in case you wandered... This is glitter *smile* I've given myself a nice Glitter Shower. And just the thought of it makes me smile. So, I guess it works...)



<

4 kommentarer:

Torill sa...

Helt knall!!!
Jeg er på leting etter noen passende barnebilder:-)

Mescrap sa...

Ooh ... love the glitter spray.

Torill sa...

slik ble min affirmasjonsside..

tror jeg må lage flere senere... Ikke så masse collage, men den ble slik og funker for meg:-)

tusen takk for inspirasjon!

Gunn (Merete) sa...

Denne ble skikkelig flott. Jeg skal prøve med på en slik side, men er i litt mangel på tid for øyblikket, må gjøre det seinere.
Det ligger noe til deg i bloggen min.