torsdag 18. september 2008

Krøllefarger - Swirly colors

Da kommer min siste krølleside for denne gangen. Og denne siden var bare moro å lage! Ikke en eneste spennende teknikk, ingen geniale ideer - kun lek og moro! For det er jo det det hele handler om - lek og moro! Ok, my last swirly page for now. And this page is made in pure joy! No brilliant techniques, no genius ideas - just pure joy! Because that's wat it's all about :) Having joy!

Jeg skal vise deg - trinn for trinn - hvordan siden er laget, selv om det ikke er noe hokus pokus her... Nok en gang har jeg funnet et bilde på nettet som inspirerte meg til å leke med sterke farger. Her er bildet: I'll show you - step by step - how I made my page. Even if it's no *sim sala bim* at all... Once again I found a picture of art that really inspired me to play with strong colors. This is the picture:

Og her kommer sidene mine: And here comes mine:



Først tegnet jeg hovesswirlene med blyant. I sketched the main swirls with a pencil.
Så gikk jeg over med en tykk sort tusj. Then I used a bold, black pen.
Så tegnet jeg inn litt mønster her og der. I made different kinds of pattern inbetween the swirls.
For å få frem swirlene, malte jeg dem med Distress. In order to make the main swirls easier to be seen, I painted them with some light water color.
Så fyllte jeg dem med tekst. Then I filled them with text.
Noen detaljer. Some details.

Yes - klar for litt knalle farger? *glise* Jeg har brukt fettfargene mine. Then - ready for some real coloring? *lol* I used wax crayons / oil pastels.
Massevis av farger! Lots of color!
Tekstswirlene forsvant litt i alle fargene, så jeg tok den sorte fargen og tegnet litt skygger her og der. The text swirls kind a got lost in all the color, so I used the black crayon to make some shadow.
Og som vanlig brukte jeg fingeren for å dra fargen jevn. As usual I used my finger to smudge the color.
Fiks ferdig fargelagt! All colored!
Fargene var litt i sterkeste laget, så jeg gikk over med den hvite fargen for å dempe litt. But the colors still seemed a bit too strong, and I used the white crayon to soften the colors.
Og - vips! Min knæsjefargeswirleside er fiks ferdig! And - voila! My funky color swirly page is ready finito!

Jeg håper du har kosa deg med krøllikrøll denne uka :) I morra er det klart for en ny #Fredagsutfordring... I hope you've had fun with all my swirls this week :) To morrow it's time for a new challenge...

6 kommentarer:

Mescrap sa...

Wow ! WoW ! Wow !

Gorgeous !

Audrey sa...

Thank you for your tutorial!

Fredhøy - Gro sa...

Ja! Jeg har kosa meg med krøllikrøll denne uka! :))

Mieke sa...

wow, it's lovely!!! stunning colors!!
Love your blog!!!!!!

Mescrap sa...

Hi, I've upload mine in my blog.
Just can't stop my itching hand and soul to try out the page.
Thank you for such great idea.

Gladie sa...

Så kult! Me like :) Tusen takk for at du viser det hele! :)