tirsdag 7. april 2009

Petit Dolls

I'm drawing! I'm actually drawing people-look-alike's! Cute Petit Suzi Blu dolls :) And it's SO fun!
I haven't been drawing much since primary school, and I've realized that I miss drawing. So, in order to get myself on track, I've joined one of the Suzi Blu classes called Petit Dolls. She teaches us how to draw cute dolls! I like that. Dolls don't have to be realiztic or with the right proportions.

Ok, I admit it still gets me frustrated when I don't manage to draw what I have in mind. Somehow my hand moves the pencil in other ways than my mind wants it to... But - while whispering some notverycute words - I keep telling myself: "I only need some more practise. I only need some more practise." And I'm sketching page up and page down... even had to buy a new sketch book *lol*

This was my first one... I really struggled with her mouth. And her eyes are too close. But I think she's cute :)
This one is inspired by Cinderella. But how do I draw hands? I had to leave 'em out because they looked so creapy...


The last one is based on the ugly Bratz dolls. I don't like them at all, but they're really funny to draw. I made mine look like one of them, but changed her face and hair a bit.

6 kommentarer:

Gunn (Merete) sa...

Det må jeg si. Det er jo utrolig bra til å være første forsøk. Jeg har tatt samme klasse og det var kjempegøy. Men gud hvor jeg øvde. Jeg har ikke vært like flink å holde det ved like, men noen ganger får jeg skikkelig kikk og da går det unna med øvinga. Gleder meg til å se mer av resultatene dine. Den først ble min soleklare favoritt, ho var så søt,,Og personlig synes jeg munnen ble akkurat slik den skulle være, og den passet til resten av jenta.
Klem Gunn :-D

Torill sa...

Disse var jo knall!!!
JEG trenger iallefall øvelse for å få de til å bli så flotte som disse...
Er så glad for at det finnes papir og saks og lim...
Jeg må nok øve meg litt på tegning...
fortsatt god påske!

Apple sa...

I LOVE those little dolls and I really love the last one!!! They are so cute. My faces always come out crooked. I guess I need more practice as well. ha ha :)

HegeT sa...

Hei på du.....
Superkjempedumt at du ikke kunne komme på lørdag. Vi hadde det så koselig, og jeg ble jo bare SÅ glad da Marit fortalte at du også skulle komme, og SÅ lei for at du ikke kom likevell.....
Nå er det bare altfor lenge siden jeg har fått gitt deg en ordentlig klem.
Men du kommer vel på Grorudtreffet?!......
Da skal du få en megasupergod klem...

Håper du har kost deg på fjellet, med ski,og at du får noen fine påskedager fremover.

klem
HegeT

Connie sa...

Øvelse gjør mester, Åshild!! Been there done that, og det maaaaaaaaaaaaaaange ganger! Skal søren ikke mye til før man er ute av trening!! Så fatt tålmodighet, og ikke gi opp :-) (det er noe jeg ikke har prøvd...hi hi)

Lykke til, og fortsett...du er virkelig flink!!!!

Klem

Maria sa...

Hei Åshild ( ...eller skal jeg begynne å kalle deg multitalent-Åshild? hehe)
Disse var kuuule! Jeg synes ikke alt skal se helt perfekt ut hele tiden jeg, og disse var så spesielt kule at jeg kunne tenkt de i stempel-form?

Eller hur? *hint* *hint*

Klem
Maria