søndag 13. april 2008

Prestasjonstanter og andre gnålekråker

Først: Så moro at så mange har vært innom bloggen allerede! Og jommen er det noen som er i gang med AJ også! Supert!


Og så må jeg bare presisere: Favoritt-utfordringene har ingen tidsfrist. Jeg legger ut en utfordring hver dag fremover, men det er opp til deg når du vil gjøre dem. Så - tid er med andre ord ingen unnskyldning :)


Det aner meg også at endel av dere - og meg selv inkludert - har en annen dominerende brems: nemlig prestasjonsangsten. Så, det har jeg tenkt å be deg gjøre noe med så fort som fy:


Derfor: En utfordring til før jeg tar kvelden:


Følg følgende oppskrift - til punkt og prikke:

1. Finn deg en papirbit og en penn.
2. Tegn en helt enkel hodefoting. (En hodefoting er en sånn strekmann som ungene klarer å tegne aller først, en sånn figur med et stort - og tomt - hode, som beina og armene går rett ut fra. Se bildet under her...)
3. Skriv følgende tekst over hodefotingen: Tante Prestasjonsangst.



Sånne tanter ødelegger utrolig fort den kreative prosessen. Så, videre i oppskriften:

4. Ta "tante-portrett"-lappen og gjør én av følgende muligheter:
a) krøll tanta sammen og hiv henne i søpla. Da er du kvitt henne for en god stund.

b) brett henne sammen og sett deg på henne. Da har du god kontroll på henne og viser tydelig hvem av dere som bestemmer.
c) brett henne sammen og putt henne i BH'n. Da vil hun bli indokterinert med alle de gode ordene og vibbene som strømmer fra hjertet ditt.
d) sett henne i glass og ramme og heng henne på hedersplassen i stua. Du liker kanskje å ha henne som overhode?



5. Valgte du a, b eller c - gjør følgende: Nyt følelsen av å ha visualisert Prestasjonsangsten din. En hodefoting er nemlig ikke særlig imponerende, og bør derfor ikke tas veldig seriøst...


6. Valgte du d - gjør følgende: Trekk pusten dypt og kjenn godt etter om du er fornøyd med valget ditt.



Tidsfrist: Fortere enn svint!